]]>
Locations of visitors to this page
Blog
 
Menu
Archive
Flickr
Stemmingmakerij
DEN HAAG - Tachtig procent van de Nederlandse bevolking wil vaker geraadpleegd worden in een referendum. Dat blijkt uit een enquĂȘte van RTL Nieuws. Daarbij geeft 59 procent de voorkeur aan een bindend referendum, terwijl 35 procent liever een adviserende volksraadpleging heeft. [Nu.nl]

Graag zou ik hierover stemmen of deze uitslag als bindend gezien mag worden en daarna een referendum of we meer referenda moeten gaan houden voor het ondersteunen van politieke beslissingen.

Stelletje schijterds zijn het met z'n allen. De slager komt mij toch ook niet vragen of ie z'n biefstukjes het beste 125 of 153 gram kan snijden; die man heeft verstand van z'n vak. Net zo moeten politici verstand van hun vak hebben en niet verwachten dat ik een zinnige bijdrage aan 'hun' keus kan leveren. Ik heb mijn politieke voorkeur bij de verkiezingen uitgesproken en ga ervan uit dat zij dan ook de daaraan verbonden onderwerpen voor hun rekening nemen.

Als het kabinet, de kamer, wie dan ook al een zinnige conclusie aan dit referendum willen verbinden (ik denk dat ongeveer 90% van de stemmers mij niet kan uitleggen waarover het nou ging) dan is dat wel dat ze kennelijk niet meer de huidige vertegenwoordiging vormen van de Nederlandse bevolking.

En niet dat we met meer referenda in de toekomst, zoals zelfs de politici die notoir tegen waren nu roepen, zinniger beslissingen kunnen verwachten. Dat is alleen maar het lokken van zieltjes voor komende verkiezingen.

Comments
Comment

 
Search
Links
  • Interesante post(s) elders